چگونه در زمستان از پوست خود محافظت کنیم
تاريخ : برچسب:, | | نويسنده : aghamohammad

چگونه در زمستان از پوست خود محافظت کنیم

ممکن است بخاطر بارش برف زمستانی بسیار شاد شویم و آماده برف بازی و ساختن آدم برفی و سپری کردن لحظات شاد شویم اما باید به یاد داشته باشیم آب و هوای زمستانی می تواند یک خطر جدی باشد. هوای سرد زمستان علاوه بر این که ممکن است باعث ایجاد سرماخوردگی در شما شود، یکی از بدترین دشمنان پوست شما هم هست و ممکن است باعث ایجاد گرمای مصنوعی شود که زیان آور است.
در این چگونه برای شما چند نکته برای محافظت از پوستتان در زمستان را بیان کردیم.

چگونه

۱

چگونه در زمستان از پوست خود محافظت کنیم
خوب بپوشید
دستان و صورت خود را در برابر سرما بی سلاح رها نکنید. علاوه بر لباس های گرم معمول مانند کاپشن، شلوار گرم، کلاه، جوراب و کفش مناسب؛ دستکش و شالی که صورت شما را نیز بپوشاند را از یاد نبرید.

۲

با ملایمت پوست خود را پاک کنید
هر چند همیشه باید پوستتان با ملایمت پاک کنید اما برای زمستان این مورد ضروری تر است؛ چون پوستتان در فصل سرما حساس تر می شود. به جای استفاده از ژل و صابون یک پاک کننده ملایم صورت و بدن انتخاب کنید. از محصولاتی که دارای مواد چرب مثل روغن گل آفتاب گردان، اسطوخودوس، روغن نارگیل و محصولاتی که دارای پایه گیاهی باشند؛ استفاده کنید.

۳

چگونه در زمستان از پوست خود محافظت کنیم
از کرمهای مرطوب کننده بیشتر استفاده کنید
روی پوست صورت و بدن خود کرم مرطوب کننده بمالید تا جلوی خشکی پوست شما را بگیرد. در زمستان تعداد دفعات این عمل را بیشتر کنید؛ مخصوصا اگر پوست خشکی دارید این کار برایتان واجب است.

۴

از خاراندن پوست خشک خود خودداری کنید
با خاراندن و تراشیدن پوست مرده خود باعث می شوید تا لایه های زیرین پوست هم آسیب ببینند.

۵

زمان حمام خود را کوتاه کنید
در زمستان سعی کنید زمان حمام کردن خود را به کمتر از ۱۰ دقیقه برسانید. نباید حمام شما از ۲۰ دقیقه بیشتر شود وگرنه باعث از دست رفتن آب پوست می شود. بعد از استحمام از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

۶

فقط ۳ دقیقه بعد از شستن پوست خود فرصت دارید
بعد از شستن پوست خود فقط ۳ دقیقه وقت دارید که رطوبت را به پوست خود برسانید. توجه کنید بعد از شستن صورت و دست ها، پوست خیستان را در معرض هوا قرار ندهید. پس از خشک کردن پوست با حوله، باید مرطوب کننده را روی پوست بمالید و به آرامی ماساژ دهید.


نظرات شما عزیزان:

  • عکس
  • ريش